Last Update 14:34
Wednesday, 27 May 2020

Egypt's newest daily, Tahrir, hits the newsstands

Renowned Egyptian journalist Ibrahim Eissa's new daily newspaper hit the newsstands on Sunday

Zeinab El Gundy, Sunday 3 Jul 2011
Tahrir newspaper
Tahrir editor, Eissa (left) and publisher, El Moalem, (right), join editorial team as they prepare to launch new daily
Share/Bookmark
Views: 10399
Share/Bookmark
Views: 10399

Popular journalist Ibraim Eissa and his old Dostor newspaper crew are back once again with a new daily newspaper, this time called "Tahrir".

The new newspaper is published by media mogul Ibrahim El Moellam, who currently owns Shorouk daily newspaper. Tahrir newspaper has most of the old Dostor newspaper columnists, journalists and reporters. 

The new newspaper had an advertising campaign on TV and radio starring Ibrahim Eissa himself and his crew speaking about the new newspaper and how it will be the voice of the revolution of 25 January. 

This is the second newspaper Eissa publishes after Dostour newspaper. Dostour was regarded as one of the better opposition newspapers to the Mubarak regime. It was first published in 1995 and was shut down in 1998 by the ministry of information. It was republished in 2005. It was acquired by businessman and media mogul Sayed El-Badawy, chairman of the Wafd party, and businessman Reda Edward for LE18 million in one of the biggest acquisitions in the history of Egyptian press last year.

Weeks after the acquisition Ibrahim Eissa was sacked by the new owners in one of the most controversial media scandals. Many of the Dostour journalists left the newspaper in solidarity with Eissa and staged a sit-in at the Press Syndicate that ran discontinuously for over two months.

Eissa and his team of journalists insisted that the acquisition of the newspaper was an attempt by the Mubarak regime to close the newspaper and thwart freedom of expression, despite the insistence of Badawy and Edward that it was a "managerial decision" to sack Eissa and not the result of any political point of view. Badawy later sold his share to Edward after huge criticism in the media. 

After the departure of Eissa and most of the journalists from Dostour daily , the sales of the once popular newspaper dropped dramatically.

Eissa and his team have maintained the Dostour website, since Eissa owns the domain name. He had already made it clear to the media during the Mubarak era that he will not stop trying to publish a newspaper. 

Ibrahim Eissa is currently among the presenters of the daily night talk show Fel Midan (In the Square) on the channel he co-owns, Tahrir TV.

Tahrir daily newspaper is the second daily newspaper publihsed in Egypt after the revolution, the first was Youm 7, which used to be a weekly periodical.

Short link:

 

Latest

© 2010 Ahram Online.