Last Update 23:7
Sunday, 25 August 2019

Egypt state TV sacks news head for airing wrong interview of El-Sisi

Egypt’s state TV aired an interview with El-Sisi by PBS from last year instead of his most recent interview with the network earlier this week

Ahram Online , Wednesday 21 Sep 2016
PBS
Screenshot of PBS interview with Egyptian president Abdel Fattah El-Sisi in September 2015
Share/Bookmark
Views: 3109
Share/Bookmark
Views: 3109

Egyptian state TV has sacked the head of its news department following the airing of an old interview by mistake with Egyptian President Abdel- Fattah El-Sisi.

The state-owned TV channel aired an interview on Tuesday by the American public broadcaster Public Broadcasting Service (PBS) with El-Sisi from last year, instead of PBS’s most recent interview with El-Sisi earlier this week with a different host.

The decision on Tuesday by Safaa Hegazy, the head of the Egyptian Radio and Television Union which runs state television, to dismiss Mostafa Shehata was followed by naming his deputy, Khaled Mehanna, as acting chief of the news department.

"The Radio and Television Union apologises for the grave mistake made by the news department," the union said in a statement published on Tuesday, adding that it subsequently decided to sack the head of department.

Mehanna will take office until a new chief is appointed, it added.

This week's PBS interview was conducted by host Charlie Rose while last year’s was hosted by the network’s chief foreign affairs correspondent Margaret Warner.  

El-Sisi is in New York to take part in the 71st session of the United Nations General Assembly during which he has met with top world leaders.

 

Short link:

 

Email
 
Name
 
Comment's
Title
 
Comment
Ahram Online welcomes readers' comments on all issues covered by the site, along with any criticisms and/or corrections. Readers are asked to limit their feedback to a maximum of 1000 characters (roughly 200 words). All comments/criticisms will, however, be subject to the following code
  • We will not publish comments which contain rude or abusive language, libelous statements, slander and personal attacks against any person/s.
  • We will not publish comments which contain racist remarks or any kind of racial or religious incitement against any group of people, in Egypt or outside it.
  • We welcome criticism of our reports and articles but we will not publish personal attacks, slander or fabrications directed against our reporters and contributing writers.
  • We reserve the right to correct, when at all possible, obvious errors in spelling and grammar. However, due to time and staffing constraints such corrections will not be made across the board or on a regular basis.
Latest

© 2010 Ahram Online.