Last Update 18:51
Tuesday, 25 February 2020

Egypt’s administrative prosecution opens investigation into airing of wrong Sisi interview

Ahram Online , Friday 23 Sep 2016
Share/Bookmark
Views: 2780
Share/Bookmark
Views: 2780

Egypt’s administrative prosecution has opened on Friday an investigation into officials at the state-owned Egyptian Radio and Television Union (ERTU) following the airing of an old interview by mistake with Egyptian President Abdel-Fattah El-Sisi.

 

The state-owned TV channel aired an interview last Tuesday by the American public broadcasting Service (PBS) with El-Sisi dated last year, instead of PBS’s most recent interview with El-Sisi earlier this week.

 

Following the airing of the old interview, the head of state TV sacked its head of news department, Mostafa Shehata.

 

Shehata will be among those officials to be investigated by the prosecution.

 

The airing of the wrong interview, according to the prosecution statement, “negatively affected the state’s prestige domestically and internationally and enraged Egyptians at home and abroad.” 

Short link:

 

Latest

© 2010 Ahram Online.