Last Update 11:8
Thursday, 13 August 2020

Nile News workers demand editorial, management overhaul

Employees at govt-run TV channel stage protests to demand new editorial policy and corruption-free management

Ahram Online, Sunday 22 Jan 2012
Share/Bookmark
Views: 1093
Share/Bookmark
Views: 1093

Workers at the state-run Nile News satellite channel have reportedly been staging a days-long protest against the channel’s editorial policy and management, which they allege is riddled with corruption.

A video appeared online on Sunday showing around 30 protesters demonstrating in front of the State Television building in Cairo’s Maspero district. Protesters can be heard calling on Field Marshal Hussein Tantawi, head of Egypt’s ruling Supreme Council of the Armed Forces (SCAF) to purge the television channel’s management of corrupt elements.

Protesters also complained about low salaries, while others asserted that the channel’s operations had not changed since last year’s January 25 Revolution, which culminated in the ouster of longstanding Egyptian president Hosni Mubarak.

During the uprising, Nile News – like most other state-run television channels – supported Mubarak and attempted to defame anti-regime protesters.

Following Mubarak’s departure, the channel – along with most of its counterparts – shifted its support to the ruling SCAF, which has governed the country ever since, while maintaining similarly negative attitudes vis-a-vis continued anti-SCAF demonstrations.

Egypt’s state-run media has faced a deluge of criticism by certain segments of the public and television presenters on privately-owned channels.

Short link:

 

Latest

© 2010 Ahram Online.