Last Update 0:14
Wednesday, 20 November 2019

Head of Egyptian state daily sacked over inaccurate report

Editor-in-chief of state daily Al-Gomhouriya is abruptly replaced following incorrect report that former ruling generals Tantawi, Annan had been slapped with travel bans

Ahram Online and MENA, Wednesday 17 Oct 2012
Gamal Abdel-Rehim
Sacked Editor-in-chief of state daily Al-Gomhouriya Gamal Abdel-Rehim (Photo : Al-Ahram)
Share/Bookmark
Views: 1505
Share/Bookmark
Views: 1505

Ahmed Fahmi, head of Egypt's Shura Council (the upper, consultative house of parliament) and head of Egypt's Supreme Council of Journalism (SCJ), replaced the editor-in-chief of state daily Al-Gomhouriya Gamal Abdel-Rehim on Wednesday with Abdel-Azim El-Babli, pending the SCJ's approval.

The decision came after the newspaper published a front-page report in its Wednesday edition claiming that former ruling generals Hussein Tantawi and Sami Annan had both been slapped with travel bans.

The report was quickly denied by government officials.

Former Egyptian Journalists Syndicate board member Yehia Qlash described Abdel-Rehim's abrupt dismissal as "dangerous and unacceptable."

Qlash told Ahram Online that the move "deviates from the many methods available to penalise mistakes" and "opens the door to despotism."

On his Facebook page, Qlash urged members of the public to register their opposition to the move.

Short link:

 

Latest

© 2010 Ahram Online.