Last Update 23:15
Saturday, 16 November 2019

Anti-revolution Egyptian channel is back on air after shutdown

Tawfiq Okasha's notorious Al-Faraeen channel will resume transmission until the court makes a decision on the bigger issue: Brotherhood's case against him for inciting violence

Ahram Online, Saturday 20 Oct 2012
Okasha
TV Anchor Tawfik Okasha during one of his trials last September, Cairo (Photo: AP)
Share/Bookmark
Views: 960
Share/Bookmark
Views: 960

Egypt's administrative court ruled on Saturday to allow the notorious Al-Faraeen channel back on air until the case against it is decided.

The court approved the petition by Tawfiq Okasha, the channel's owner, to be allowed to operate until the final verdict is given.

The larger matter of the case was adjourned to 10 November, postponing the channel's fate until then.

Al-Faraeen channel was blocked from transmitting for at least a month starting 9 August on orders of Egyptian state authorities.

The order comes following a lawsuit filed by the Muslim Brotherhood's Freedom and Justice Party (FJP), which accused Okasha of inciting violence against the Brotherhood and encouraging attacks on President Mohamed Morsi, who hails from the Brotherhood's ranks.

This is not the first time Al-Faraeen has been taken off air. In January, it was temporarily closed following a dispute over its transmission license.

Short link:

 

Email
 
Name
 
Comment's
Title
 
Comment
Ahram Online welcomes readers' comments on all issues covered by the site, along with any criticisms and/or corrections. Readers are asked to limit their feedback to a maximum of 1000 characters (roughly 200 words). All comments/criticisms will, however, be subject to the following code
  • We will not publish comments which contain rude or abusive language, libelous statements, slander and personal attacks against any person/s.
  • We will not publish comments which contain racist remarks or any kind of racial or religious incitement against any group of people, in Egypt or outside it.
  • We welcome criticism of our reports and articles but we will not publish personal attacks, slander or fabrications directed against our reporters and contributing writers.
  • We reserve the right to correct, when at all possible, obvious errors in spelling and grammar. However, due to time and staffing constraints such corrections will not be made across the board or on a regular basis.
Latest

© 2010 Ahram Online.