Last Update 23:45
Wednesday, 17 July 2019

Al-Jazeera to prosecute Egypt state TV for Ghana match broadcast

Al-Jazeera says state TV infringed on its rights while the Egypt Radio and Television Union demands LE200 million in compensation for the Qatari channel's use of state broadcast vehicles during pro-Morsi protest camp

Ahram Online, Wednesday 16 Oct 2013
Ghana vs Egypt
Ghana's Asamoah Gyan, left, battles with Egypt's Mohamed Naguib and Ahmed Shedid, right, during their World Cup playoff soccer match in Kumasi, Ghana, Tuesday, Oct. 15, 2013. (Photo: AP)
Share/Bookmark
Views: 5367
Share/Bookmark
Views: 5367
Qatari-owned Al-Jazeera Sports TV network said it will take legal action against Egyptian state television for broadcasting Tuesday’s Egypt-Ghana match in the first leg of the World Cup playoff, a right exclusive to Al-Jazeera.
 
Egypt’s state TV broadcast the match on two local channels without prior announcement or approval from Al-Jazeera as tensions continue to rise between the Qatari-owned network and Egypt’s government.
 
Al-Jazeera announced through its channels that it will prosecute Egyptian television for infringing on its rights. During the match, Al-Jazeera repeatedly broadcast a message declaring that Egyptian TV does not have the right to broadcast the game.

Egyptian Radio and Television Union (ERTU) head Essam El-Amir told Al-Ahram's Arabic news website that broadcasting the match was the "right decision" and Egyptian TV would "air any matches it wants."

He added that he would have respected the rules governing the match's broadcast if Al-Jazeera had respected the "financial rights of [Egyptian TV] when it took advantage of its broadcast units at Rabaa."

The ERTU said on Tuesday it filed a report with Egypt’s prosecutor-general accusing Al-Jazeera of "using Egypt’s state-TV live-broadcast vehicles for 41 days" at the now-dispersed Islamist Rabaa Al-Adawiya protest camp, demanding LE200 million in compensation.
 
Egyptian authorities and Al-Jazeera have been at loggerheads following accusations against the Qatari network of blatantly unprofessional news coverage in favour of deposed Islamist president Mohamed Morsi, his supporters and the Muslim Brotherhood from which he hails.
 
The authorities recently closed down Al-Jazeera offices and arrested several of its Cairo-based staffers, charging them with license violations. In addition, a Cairo court in September oredered Al-Jazeera Mubasher Misr, the channel's sector in Egypt, be taken off air. However, the channel continues to broadcast its programmes.
Short link:

 

Email
 
Name
 
Comment's
Title
 
Comment
Ahram Online welcomes readers' comments on all issues covered by the site, along with any criticisms and/or corrections. Readers are asked to limit their feedback to a maximum of 1000 characters (roughly 200 words). All comments/criticisms will, however, be subject to the following code
  • We will not publish comments which contain rude or abusive language, libelous statements, slander and personal attacks against any person/s.
  • We will not publish comments which contain racist remarks or any kind of racial or religious incitement against any group of people, in Egypt or outside it.
  • We welcome criticism of our reports and articles but we will not publish personal attacks, slander or fabrications directed against our reporters and contributing writers.
  • We reserve the right to correct, when at all possible, obvious errors in spelling and grammar. However, due to time and staffing constraints such corrections will not be made across the board or on a regular basis.
2



Rieff2
28-12-2013 03:48am
0-
0+
Dude Who Cares
Its not like egypt going pay the 2m
Email
 
Name
 
Comment's Title
 
Comment
1



Carole T.
17-10-2013 11:38am
0-
1+
The Ghana-Egypt debacle
why Al Jazeera is making such a stink is beyond me. Considering the dismal performance of the Egyptian team and the fact that most of Egypt probably tuned out after the score hit 3-1 means advertisers weren't going to get their money's worth. This is just sour grapes for the the well deserved blackout of their stations during the Rabaa sit-in. Their unprofessional biased take on what has been happening in Egypt due to their ties to the Brotherhood via Qatar, their mouthpiece on the air, is the basis for this lawsuit.
Email
 
Name
 
Comment's Title
 
Comment
Rieff
20-10-2013 02:52am
0-
2+
You make no sense...
The match was not supposed to be shown in Egypt. So AJz would have never used that as a sales pitch to advertisers any way. This is simply another example of Egyptians showing that they don't know how to abide by the rule of law.
Latest

© 2010 Ahram Online.