Last Update 1:11
Friday, 17 August 2018

Al-Ahram former chair Wali, businessman Talaat banned from travel

A travel ban is imposed Wednesday on former chairman of state-owned Al-Ahram Institution Mamdouh El-Wali and businessman Ihab Talaat for financial corruption currently being investigated

Ahram Online, Wednesday 26 Feb 2014
Share/Bookmark
Views: 1007
Share/Bookmark
Views: 1007

A travel ban was imposed Wednesday on former chairman of state-owned Al-Ahram Institution Mamdouh El-Wali and businessman Ihab Talaat for alleged financial corruption.

Talaat is being investigated for owing Al-Ahram millions of Egyptian pounds while Wali – who chaired Al-Ahram from September 2012 to July 2013 – is being investigated by a judicial committee for signing a settlement with Talaat worth only half the value owed the institution by the businessman.

Talaat, who has been on the run since 2006, arrived on Monday from London to Cairo International Airport where, believing his dispute with Al-Ahram resolved thanks to the settlement, he willingly surrendered to authorities. However, newly arisen evidence prompted the authorities to ban him from travelling and open an investigation in the matter.

According to Al-Ahram's Arabic news website, the settlement between Talaat and Wali was worth 61 Million Egyptian pounds, while new evidence revealed that the former in fact owed Al-Ahram LE120 million.

Al-Ahram's former director of legal affairs Abdel-Hamid Fouda was also banned from travelling and faces the same charges.

Investigations were initially sparked by a complaint filed by the Administrative Control Authority, the Central Auditing Agency as well as some Al-Ahram journalists.

Last week, a travel ban was imposed on a number of Al-Ahram Institution former employees by a judge investigating charges of corruption inside the organisation.

They include: Mubarak-era chief editors of Al-Ahram daily newspaper Ibrahim Nafie and Abdel-Moneim El-Said, Nafie's sons Ahmed and Omar, former chairman of Al-Ahram Institution Morsi Atallah, former Al-Ahram Advertising Agency head Hassan Hamdi and its former senior employee Hoda Awadallah, as well as former Al-Ahram director of publications Mohamed Mohamadein. 

Founded in 1875, Al-Ahram is one of Egypt's oldest newspapers. It has grown over the years to release a large number of other publications, is endowed with its own advertising agency and a printing press which issues most of the nation's private and public newspapers and publications.

Short link:

 

Email
 
Name
 
Comment's
Title
 
Comment
Ahram Online welcomes readers' comments on all issues covered by the site, along with any criticisms and/or corrections. Readers are asked to limit their feedback to a maximum of 1000 characters (roughly 200 words). All comments/criticisms will, however, be subject to the following code
  • We will not publish comments which contain rude or abusive language, libelous statements, slander and personal attacks against any person/s.
  • We will not publish comments which contain racist remarks or any kind of racial or religious incitement against any group of people, in Egypt or outside it.
  • We welcome criticism of our reports and articles but we will not publish personal attacks, slander or fabrications directed against our reporters and contributing writers.
  • We reserve the right to correct, when at all possible, obvious errors in spelling and grammar. However, due to time and staffing constraints such corrections will not be made across the board or on a regular basis.
Latest

© 2010 Ahram Online.