Last Update 19:16
Saturday, 21 September 2019

Algeria court halts takeover of newspaper, TV channel

Reuters , Wednesday 13 Jul 2016
Share/Bookmark
Views: 1187
Share/Bookmark
Views: 1187

A court in Algiers ruled on Wednesday to annul a takeover by Algeria's richest businessman of the country's largest Arabic- language newspaper and an affiliated TV channel.

The case was brought by the communication ministry against Ness-Prod, a subsidiary of the agribusiness group Cevital after it acquired a 80 percent stake in the private media group El Khabar.

The case stirred debate after Cevital's owner, Issad Rebrab, said plans to halt the takeover were politically motivated and attempt to muzzle opponents. The ministry rejected that accusation saying it was an antimonopoly issue.

"The verdict is in line with the law. The other side will have two months to appeal," Brahim Benhadid, a lawyer for the ministry, told reporters outside the court after the judgement.

The ministry said its case was based on a law that bans ownership of more than one newspaper. Rebrab owns the French-language daily Liberte. There was no immediate comment from Cevital's lawyers. They did not attend the hearing.

Rebrab is not directly involved in politics, but he has taken positions critical of the government. El Khabar is one of the more independent voices in the Algerian media, and critics see the government's effort to block the takeover as a threat to press freedom. 

Short link:

 

Email
 
Name
 
Comment's
Title
 
Comment
Ahram Online welcomes readers' comments on all issues covered by the site, along with any criticisms and/or corrections. Readers are asked to limit their feedback to a maximum of 1000 characters (roughly 200 words). All comments/criticisms will, however, be subject to the following code
  • We will not publish comments which contain rude or abusive language, libelous statements, slander and personal attacks against any person/s.
  • We will not publish comments which contain racist remarks or any kind of racial or religious incitement against any group of people, in Egypt or outside it.
  • We welcome criticism of our reports and articles but we will not publish personal attacks, slander or fabrications directed against our reporters and contributing writers.
  • We reserve the right to correct, when at all possible, obvious errors in spelling and grammar. However, due to time and staffing constraints such corrections will not be made across the board or on a regular basis.
Latest

© 2010 Ahram Online.