Last Update 4:38
Wednesday, 20 January 2021

Tunisia newspapers accuse new head of censorship

Tunisia's new Dar Assabah media director Lotfi Touati comes under fire after the removal of two articles criticizing his appointment in two state-owned papers

AFP , Thursday 30 Aug 2012
The logo of the Tunisian Essabah newspaper.
Views: 2357
Views: 2357

Tunisian newspaper staff on Thursday accused their controversial new director, appointed by the Islamist-led government, of censoring an article criticising his nomination.

Two state-owned dailies were to publish a piece condemning the appointment of Lotfi Touati, who they consider too close to the ruling Ennahda party, and announcing a September 11 strike, journalist and unionist Sana Farhat told AFP.

Touati stopped the printing of Le Temps and Essabah on Wednesday night, called the police to the office where staff were protesting and replaced the column with commercials, said Farhat.

"It was censored... this is harassment," he said.

"The new heads want to control the newspapers' editorial line," Farhat added, accusing the director of taking orders from the government.

The national union of journalists and international NGOs have criticised the Tunis government for seeking to manipulate the media, including by appointing new directors to head public media groups without consulting their staff.

Touati heads the Dar Assabah press group, which incorporates Arabic-language Essabah and French-language Le Temps.

Reporters Without Borders on Wednesday condemned the government for tightening its control of state media, highlighting the "urgent need" for independent regulation of the broadcasting sector.

The authorities say they are working to remove from the media landscape those who worked for the ousted regime of Zine El Abidine Ben Ali.

Short link:



© 2010 Ahram Online.