Last Update 16:45
Monday, 27 January 2020

RT television says UK bank accounts shut

AFP , Monday 17 Oct 2016
Share/Bookmark
Views: 1496
Share/Bookmark
Views: 1496

The editor-in-chief of Kremlin-funded television network RT said Monday that all its bank accounts in Britain have been closed down.

"They have closed our accounts in Britain. All the accounts," wrote RT editor-in-chief Margarita Simonyan on Twitter.

She said the channel had received a ruling that "cannot be reviewed," adding "Long live freedom of speech," but gave no further details.

A spokesman for RT told AFP that he had no further information but the channel may release a statement shortly.

RT, formerly known as Russia Today, has the slogan "Question more" and was set up to present news from the perspective of the Kremlin.

The foreign-language network that is primarily aimed at audiences in Europe and the United States broadcasts 24-hours a day in English, Arabic and Spanish.
 

Search Keywords:
Short link:

 

Latest

© 2010 Ahram Online.