Update: Anti-revolution talkshow banned by court order for profane language and defamatory speech

Ahram Online, Saturday 14 Jan 2012

Tawfiq Okasha's show has been banned from airing by court order for use of profane language and defamatory speech

Tawfik Okasha

The Administrative Court has ordered that the talkshow, "Egypt Today", of anti-revolution figure Tawfiq Okasha be blocked from airing. TV host Okasha owns the satellite channel El-Faraeen, which airs his programme.  

Two lawyers filed a lawsuit against Okasha, the minister of information as well as the chairman of the Egyptian Radio and Television Union, to ban the notorious television show.

Lawyers stated that Okasha uses profane language and defamatory speech as well as infringes on the personal life of those he attacks during his daily evening programme, facts neglected by relevant authorities.

Okasha has been openly critical of many pro-revolution and political figures. His show was known for its high viewership. However, it mostly met with sarcasm.

Okasha ran in the latest parliamentary elections in his hometown Mansoura in Dakahliya but lost.

Short link: